"امت رسول الله" در بجنورد شام غریبان سلطان طوس را به سوگ نشستند
"امت رسول الله" در بجنورد شام غريبان سلطان طوس را به سوگ نشستند
به همت اهالی مسجد؛

"امت رسول الله" در بجنورد شام غریبان سلطان طوس را به سوگ نشستند

مراسم عزاداري شام غريبان حضرت ثامن الحجج عليه السلام به همت اهالي مسجد و در قالب تجمع عزاداران با نام "امت رسو ل الله" در بجنورد برگزار شد و عزاداران بر سر و سينه زدند.
شناسه خبر : 51448 تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۲۳:۰۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون ای فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ تجمع بزرگ عزاداران بجنوردی امشب، شنبه 25 شهریور ماه جاری، در شام غریبان سلطان طوس، با گام های پیاده امام مصمم و دل های عاشق، در قالب برنامه ای هماهنگ با نام " امت رسول الله" برگزار شد، و اهالی مسجد از چهار نقطه به هم پیوستند و عزاداری کردند.

مسیر اول از مقابل مسجد جامع در خیابان شهید بهشتی شمالی آغاز  و به گام های پیاده عزاداران در میدان شهید که مسیر دوم پیاده روی  را  از مقابل مسجد آل شیخ در خیابان  طالقانی شرقی شروع کرده بودند پیوتند.

 

خیل عزاداران  با بیرق های سرخ مزین شده به نام مبارک حضرت فاطمه زهرا  سلام الله علیها  از مسیر  و چهار راه  امیریه  بجنورد مسیر خیابان طالقانی غربی را طی کردند و با مداحی و سینه زنی خود را  به میدان شهید بجنورد و نقطه اتصال عزاداران رساندند.

 

مسجد امام خمینی (ره) نقطه شروع مسیر چهارم بود که عزاداران پس از طی کردن خیابان شهید بهشتی جنوبی به جمع وگواران عالم آل محمد(ص) پیوستند و با نوحه خوانی و ذکر مصیبت مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بر سر وسینه زدند.

 

اجرای سرود توسط  دو گروه از نوجوانان مسجدی و برپایی موکب ها و غرفه ضرورت عفاف و حجاب همراه با گپ صمیمانه دختران نوجوان و جوان و نیز خدمت رسانی و پذیرایی از عزاداران  از دیگر برنامه های ندارک دیده شده این مرام می توان نام برد.

 

پایان/